Ursa Major Awards Logo part 1
Ursa Major Awards Logo part 2
Ursa Major Awards Logo part 3

Our press release about the 2012 UMA voting

Sat, 16 Mar 2013 10:29:32 -0700

Fred Patten <fredpatten [at] earthlink.net>

Fred Patten
Dear Everyone;

Our press release about the starting of the voting for the 2012 Ursa Major
Awards has just been posted on Flayrah, with weblinks by Flayrah's GreenReaper
to all of the finalists.

http://www.flayrah.com/4658/2012-ursa-major-awards-voting-now-open

Please pass this on to your friends.  And don't forget to vote yourself.

Best wishes;

Fred Patten

Comment via email


Sat, 16 Mar 2013 20:06:49 -0500

"M. Mitchell Marmel" <marmelmm [at] gmail.com>

M. Mitchell Marmel
At 10:29 AM -0700 3/16/13, Fred Patten wrote:
Dear Everyone;

Our press release about the starting of the voting for the 2012 Ursa
Major Awards has just been posted on Flayrah, with weblinks by
Flayrah's GreenReaper to all of the finalists.

http://www.flayrah.com/4658/2012-ursa-major-awards-voting-now-open

Best Short Fiction

Stories less than 40,000 words, poetry, and other short Written works.

     Dangerous Jade, by Malcolm Cross (FurPlanet Productions, January
12) [Mature Audiences; review]
     Hot Chocolate for the Unicorn, by Mary E. Lowd (in Untied
Shoelaces of the Mind, issue 6)
     Magtwilla and the Mouse, by Mary E. Lowd (in Allasso, volume 2:
Saudade [review], April 29)
     One Night in Nocturnia, by Mary E. Lowd (in Tails of a Clockwork
World: A Rainfurrest Anthology [review], September)
     Shreddy and the Christmas Ghost, by Mary E. Lowd (in
Anthropomorphic Dreams Podcast, episode 049, December)
     St. Kalwain and the Lady Uta, by Mary E. Lowd (in ROAR 4 [review], June
 14)

....you really couldn't find more than TWO author nominees?  Christ
on a crutch, even at my worst I never had more than two stories
competing in any given year.

I am literally speechless, here.

"And they wonder... WHY. I.  DRINK."  -Nino Greasemanelli

-MMM-

Comment via email

Sat, 16 Mar 2013 20:13:03 -700

cpam [at] zipcon.com

Gravatar
Even without Kyell Gold, we're still getting one category loaded up with just
one author?  We're not even choosing the winner anymore -- just which story
she'll get the award for.

I don't have a problem with Mary Lowd getting some nominations -- she deserves
them -- but if it comes to this many in one category, then something is
off-kilter.  There needs to be a rule or a tweak or something to limit the
number of nominations within a category, to offset the push from a dedicated
bloc of fans and to keep the line a bit more fair.

-Chuck Melville

Sat, 16 Mar 2013 20:33:17 -0700

Fred Patten <fredpatten [at] earthlink.net>

Fred Patten
Dear Everyone;

Looking at it another way, there are obviously a few authors and cartoonists
who are doing very good jobs of advertising on their websites, "I WANT TO WIN A
URSA MAJOR AWARD!  PLEASE NOMINATE AND VOTE FOR ME!"  Since we are actively
trying to increase the number of nominators and voters, it is not necessarily a
bad thing when one creator gets all of his/her readers to block-nominate and
-vote for a title.

To me the solution is to get more people to nominate and vote, across the
board.  The Ursa Major Awards are supposed to be for determining the most
popular titles each year.  We already have one artificial limitation in
creators who have withdrawn their works -- some very popular works -- from
consideration.  I would not want to see further limitations in restricting the
number of nominations or finalists that a creator is allowed to have.

Best wishes;

Fred


On Mar 16, 2013, at 8:13 PM, cpam@zipcon.com wrote:

Even without Kyell Gold, we're still getting one category loaded up with just
one author?  We're not even choosing the winner anymore -- just which story
she'll get the award for.

I don't have a problem with Mary Lowd getting some nominations -- she
deserves them -- but if it comes to this many in one category, then something
is off-kilter.  There needs to be a rule or a tweak or something to limit the
number of nominations within a category, to offset the push from a dedicated
bloc of fans and to keep the line a bit more fair.

-Chuck Melville

Sun, 17 Mar 2013 15:46:00 +1100

Goldfur <goldfur [at] gmail.com>

Goldfur
I would add that the loudest and most consistent complaints that the ALAA gets
is when they impose a rule - *any* rule no matter how justified - on what or
who qualifies.  There were something like four dozen nominations in that
category, and usually it's hard to narrow it down to just five or six
finalists.  However this year there were some clear contenders.  That they were
mostly from one author just shows that her stories are popular, and at the end
of the day, the Ursa Major Awards are a popular vote.   Imposing artificial
limits is a direct contradiction of this, and the ALAA would rightfully be
castigated for trying to do so.  And just to be clear, there's a big difference
between an author withdrawing voluntarily from contention, and the ALAA
invalidating a nomination.

Bernard "Goldfur" Doove


On 17/03/2013 2:33 PM, Fred Patten wrote:
Dear Everyone;

Looking at it another way, there are obviously a few authors and cartoonists
who are doing very good jobs of advertising on their websites, "I WANT TO WIN
A URSA MAJOR AWARD!  PLEASE NOMINATE AND VOTE FOR ME!"  Since we are actively
trying to increase the number of nominators and voters, it is not necessarily
a bad thing when one creator gets all of his/her readers to block-nominate
and -vote for a title.

To me the solution is to get more people to nominate and vote, across the
board.  The Ursa Major Awards are supposed to be for determining the most
popular titles each year.  We already have one artificial limitation in
creators who have withdrawn their works -- some very popular works -- from
consideration.  I would not want to see further limitations in restricting
the number of nominations or finalists that a creator is allowed to have.

Best wishes;

Fred


On Mar 16, 2013, at 8:13 PM, cpam@zipcon.com wrote:

Even without Kyell Gold, we're still getting one category loaded up with
just one author?  We're not even choosing the winner anymore -- just which
story she'll get the award for.

I don't have a problem with Mary Lowd getting some nominations -- she
deserves them -- but if it comes to this many in one category, then
something is off-kilter.  There needs to be a rule or a tweak or something
to limit the number of nominations within a category, to offset the push
from a dedicated bloc of fans and to keep the line a bit more fair.

-Chuck Melville

Sun, 17 Mar 2013 02:05:07 -0500

"M. Mitchell Marmel" <marmelmm [at] gmail.com>

M. Mitchell Marmel
At 3:46 PM +1100 3/17/13, Goldfur wrote:
I would add that the loudest and most consistent complaints that the
ALAA gets is when they impose a rule - *any* rule no matter how
justified - on what or who qualifies.

Tough.  You knew the job was dangerous when you took it, Fred. (Not
you, Fred.  The other Fred.)  ;)

There were something like four dozen nominations in that category,
and usually it's hard to narrow it down to just five or six
finalists.  However this year there were some clear contenders.
That they were mostly from one author just shows that her stories
are popular,

Oh, so?  How come the first time I heard of her was from the nominating ballot?

and at the end of the day, the Ursa Major Awards are a popular vote.

Yeah, with how many votes a year?  100?  200?

Imposing artificial limits is a direct contradiction of this, and
the ALAA would rightfully be castigated for trying to do so.  And
just to be clear, there's a big difference between an author
withdrawing voluntarily from contention, and the ALAA invalidating a
nomination.

Ya gotta do something, boychik.  As it sits, the only reason the
Ursas have any cachet left is that it's the only game in town...

-MMM-

Mon, 18 Mar 2013 01:21:16 +1100

Goldfur <goldfur [at] gmail.com>

Goldfur
On 17/03/2013 6:05 PM, M. Mitchell Marmel wrote:
At 3:46 PM +1100 3/17/13, Goldfur wrote:
I would add that the loudest and most consistent complaints that the ALAA
gets is when they impose a rule - *any* rule no matter how justified - on
what or who qualifies.

Tough.  You knew the job was dangerous when you took it, Fred. (Not you,
Fred.  The other Fred.)  ;)

Actually, no, I had no idea that I would be butting my head against so many
brick walls when I accepted Fred's invitation to join the committee.  That
there's now a hole in that brick wall is a testament to my persistence.  I
could do without the headaches though.


There were something like four dozen nominations in that category, and
usually it's hard to narrow it down to just five or six finalists.  However
this year there were some clear contenders. That they were mostly from one
author just shows that her stories are popular,

Oh, so?  How come the first time I heard of her was from the nominating
ballot?

She had no less than three stories in contention on last year's ballot. She is
hardly a newcomer.


and at the end of the day, the Ursa Major Awards are a popular vote.

Yeah, with how many votes a year?  100?  200?

1782 ballots were cast last year - almost 30% more than the previous year. 
Every year there's always someone pointing out that they've never heard of the
Ursa Majors before, but that will /always/ be true. Voter turnout increases
every year with those newcomers.


Imposing artificial limits is a direct contradiction of this, and the ALAA
would rightfully be castigated for trying to do so.  And just to be clear,
there's a big difference between an author withdrawing voluntarily from
contention, and the ALAA invalidating a nomination.

Ya gotta do something, boychik.  As it sits, the only reason the Ursas have
any cachet left is that it's the only game in town...

-MMM-

We /are/ doing something, and that's mostly sticking to our principles despite
people wanting us to things /their/ way. And perhaps the reason the Ursa Majors
are the only ones of its type is because the ALAA is doing what the majority of
the fans wants, or at least doing the best we can in this diverse fandom.

Bernard "Goldfur" Doove

Sun, 17 Mar 2013 11:02:20 -0500

"M. Mitchell Marmel" <marmelmm [at] gmail.com>

M. Mitchell Marmel
At 1:21 AM +1100 3/18/13, Goldfur wrote:

Actually, no, I had no idea that I would be butting my head against
so many brick walls when I accepted Fred's invitation to join the
committee.  That there's now a hole in that brick wall is a
testament to my persistence.  I could do without the headaches
though.

Pesky, ain't they?

Oh, so?  How come the first time I heard of her was from the
nominating ballot?

She had no less than three stories in contention on last year's
ballot.  She is hardly a newcomer.

H'm.  Musta slipped under my radar what with the fuss over Gold.  Mea culpa.

1782 ballots were cast last year - almost 30% more than the previous
year.  Every year there's always someone pointing out that they've
never heard of the Ursa Majors before, but that will /always/ be
true. Voter turnout increases every year with those newcomers.

Ah!  Now THAT is good tidings indeed.

We /are/ doing something, and that's mostly sticking to our
principles despite people wanting us to things /their/ way. And
perhaps the reason the Ursa Majors are the only ones of its type is
because the ALAA is doing what the majority of the fans wants, or at
least doing the best we can in this diverse fandom.

Mmmh...

(goes and does a little research on the Hugos, to get a numbers basis
for comparison in order to make a snarky remark on the subject)

(gets royally gobsmacked)

http://www.thehugoawards.org/content/pdf/2012HugoVotingReport.pdf

Holy Mackerel.  The 2012 Hugos had 1922 ballots?  Only 140 more?

(more research, more gobsmackery)

http://www.nesfa.org/fanzines/votehist.html

The best the Hugos managed between '71 and '99 was 1595 ballots?

E-freakin-gads.

American Idol this ain't, indeed.  Sheesh.

-MMM-

Sun, 17 Mar 2013 09:55:17 -0700

Fred Patten <fredpatten [at] earthlink.net>

Fred Patten
Dear Everyone;

One extremely important difference between the Hugo and the Ursa Major Awards
is that the UMA voting is free to anyone who requests a ballot.  The Hugo
voting is restricted to members of the World Science Fiction Convention. 
Worldcon memberships currently are $60 supporting and $200 attending.

The Worldcon is in San Antonio this year, on August 29 - September 2. 
http://www.lonestarcon3.org/memberships/index.shtml .  It will be in London in
2014, on August 14 - 18.  Memberships until April 30, 2013 are US$40 supporting
and $160 attending, or "US$390 family".  (Who would go to a Worldcon in London
without bringing the spouse and kids for sightseeing?)  http://www.loncon3.org/
Memberships will go up in price until convention time.

It is a LOT cheaper to vote for the Ursa Major Awards!

Best wishes;

Fred


On Mar 17, 2013, at 9:02 AM, M. Mitchell Marmel wrote:

At 1:21 AM +1100 3/18/13, Goldfur wrote:

Actually, no, I had no idea that I would be butting my head against so many
brick walls when I accepted Fred's invitation to join the committee.  That
there's now a hole in that brick wall is a testament to my persistence.  I
could do without the headaches though.

Pesky, ain't they?

Oh, so?  How come the first time I heard of her was from the nominating
ballot?

She had no less than three stories in contention on last year's ballot.  She
is hardly a newcomer.

H'm.  Musta slipped under my radar what with the fuss over Gold. Mea culpa.

1782 ballots were cast last year - almost 30% more than the previous year. 
Every year there's always someone pointing out that they've never heard of
the Ursa Majors before, but that will / always/ be true. Voter turnout
increases every year with those newcomers.

Ah!  Now THAT is good tidings indeed.

We /are/ doing something, and that's mostly sticking to our principles
despite people wanting us to things /their/ way. And perhaps the reason the
Ursa Majors are the only ones of its type is because the ALAA is doing what
the majority of the fans wants, or at least doing the best we can in this
diverse fandom.

Mmmh...

(goes and does a little research on the Hugos, to get a numbers basis for
comparison in order to make a snarky remark on the subject)

(gets royally gobsmacked)

http://www.thehugoawards.org/content/pdf/2012HugoVotingReport.pdf

Holy Mackerel.  The 2012 Hugos had 1922 ballots?  Only 140 more?

(more research, more gobsmackery)

http://www.nesfa.org/fanzines/votehist.html

The best the Hugos managed between '71 and '99 was 1595 ballots?

E-freakin-gads.

American Idol this ain't, indeed.  Sheesh.

-MMM-

Sun, 17 Mar 2013 12:18:07 -0500

"M. Mitchell Marmel" <marmelmm [at] gmail.com>

M. Mitchell Marmel
At 9:55 AM -0700 3/17/13, Fred Patten wrote:
Dear Everyone;

One extremely important difference between the Hugo and the Ursa
Major Awards is that the UMA voting is free to anyone who requests a
ballot.

(snip)

It is a LOT cheaper to vote for the Ursa Major Awards!

Yep! A bargain indeed!

-MMM-

Mon, 18 Mar 2013 01:50:51 -0700

Rodney Stansfield <rodso64 [at] hotmail.com>

Rodney Stansfield
What Goldfur said, in all of those cases. This is getting dumb.

ROR

Date: Mon, 18 Mar 2013 01:21:16 +1100
From: goldfur@gmail.com
To: discussion@ursamajorawards.org
Subject: Re: [UMA-discussion] Re: Our press release about the 2012 UMA voting

On 17/03/2013 6:05 PM, M. Mitchell Marmel wrote:
At 3:46 PM +1100 3/17/13, Goldfur wrote:
I would add that the loudest and most consistent complaints that the
ALAA gets is when they impose a rule - *any* rule no matter how
justified - on what or who qualifies.

Tough.  You knew the job was dangerous when you took it, Fred. (Not
you, Fred.  The other Fred.)  ;)

Actually, no, I had no idea that I would be butting my head against so
many brick walls when I accepted Fred's invitation to join the
committee.  That there's now a hole in that brick wall is a testament to
my persistence.  I could do without the headaches though.


There were something like four dozen nominations in that category,
and usually it's hard to narrow it down to just five or six
finalists.  However this year there were some clear contenders. That
they were mostly from one author just shows that her stories are
popular,

Oh, so?  How come the first time I heard of her was from the
nominating ballot?

She had no less than three stories in contention on last year's ballot.
She is hardly a newcomer.


and at the end of the day, the Ursa Major Awards are a popular vote.

Yeah, with how many votes a year?  100?  200?

1782 ballots were cast last year - almost 30% more than the previous
year.  Every year there's always someone pointing out that they've never
heard of the Ursa Majors before, but that will /always/ be true. Voter
turnout increases every year with those newcomers.


Imposing artificial limits is a direct contradiction of this, and the
ALAA would rightfully be castigated for trying to do so.  And just to
be clear, there's a big difference between an author withdrawing
voluntarily from contention, and the ALAA invalidating a nomination.

Ya gotta do something, boychik.  As it sits, the only reason the Ursas
have any cachet left is that it's the only game in town...

-MMM-

We /are/ doing something, and that's mostly sticking to our principles
despite people wanting us to things /their/ way. And perhaps the reason
the Ursa Majors are the only ones of its type is because the ALAA is
doing what the majority of the fans wants, or at least doing the best we
can in this diverse fandom.

Bernard "Goldfur" Doove

Sun, 17 Mar 2013 08:25:36 -0700

Fred Patten <fredpatten [at] earthlink.net>

Fred Patten
At 3:46 PM +1100 3/17/13, Goldfur wrote:

I would add that the loudest and most consistent complaints that the ALAA gets
is when they impose a rule - *any* rule no matter how justified - on what or
who qualifies.

 Tough.  You knew the job was dangerous when you took it, Fred. (Not you,
Fred.  The other Fred.)  ;)

 The other Fred:  Yep.  That includes ignoring loud voices that demand
unworkable solutions, such as those that would restrict popular nominees.

 There were something like four dozen nominations in that category, and
usually it's hard to narrow it down to just five or six finalists.  However
this year there were some clear contenders. That they were mostly from one
author just shows that her stories are popular,

 Oh, so?  How come the first time I heard of her was from the nominating
ballot?

 The other Fred:  Maybe you haven’t been listening.  She has had stories in
both volumes of Allasso, both volumes of RainFurrest’s anthology, and other
Furry places.  Her 2010 novel e-novel ‘Otters in Space’, which was not an Ursa
Major finalist, sold so well that FurPlanet Productions bought it to publish a
trade paperback reprint, that has also sold well.

 and at the end of the day, the Ursa Major Awards are a popular vote.

 Yeah, with how many votes a year?  100?  200?

 The other Fred:  Goldfur, who tallies all the votes, reported that the Ursa
Majors got almost 1,800 ballots last year, with admittedly not all voters
voting in every category.  Voting has risen considerably since we started
accepting online voting instead of only sending registrants paper ballots.  I
think that we announced the voting total somewhere.

 Imposing artificial limits is a direct contradiction of this, and the ALAA
would rightfully be castigated for trying to do so.  And just to be clear,
there's a big difference between an author withdrawing voluntarily from
contention, and the ALAA invalidating a nomination.

 Ya gotta do something, boychik.  As it sits, the only reason the Ursas have
any cachet left is that it's the only game in town...

 The other Fred:  Not exactly.  There are now the Cóyotl Awards, although they
are open for voting to members of the Furry Writers’ Guild only.  But if the
Ursas were really unpopular, you’d expect there to be attempts to set up rival
awards “done right” instead of some isolated kvetchings.  There haven’t been
any that I know of.

 -MMM-

On Mar 17, 2013, at 12:05 AM, M. Mitchell Marmel wrote:

At 3:46 PM +1100 3/17/13, Goldfur wrote:
I would add that the loudest and most consistent complaints that the ALAA
gets is when they impose a rule - *any* rule no matter how justified - on
what or who qualifies.

Tough.  You knew the job was dangerous when you took it, Fred. (Not you,
Fred.  The other Fred.)  ;)

There were something like four dozen nominations in that category, and
usually it's hard to narrow it down to just five or six finalists.  However
this year there were some clear contenders. That they were mostly from one
author just shows that her stories are popular,

Oh, so?  How come the first time I heard of her was from the nominating
ballot?

and at the end of the day, the Ursa Major Awards are a popular vote.

Yeah, with how many votes a year?  100?  200?

Imposing artificial limits is a direct contradiction of this, and the ALAA
would rightfully be castigated for trying to do so.  And just to be clear,
there's a big difference between an author withdrawing voluntarily from
contention, and the ALAA invalidating a nomination.

Ya gotta do something, boychik.  As it sits, the only reason the Ursas have
any cachet left is that it's the only game in town...

-MMM-

Sun, 17 Mar 2013 11:09:59 -0500

"M. Mitchell Marmel" <marmelmm [at] gmail.com>

M. Mitchell Marmel
At 8:25 AM -0700 3/17/13, Fred Patten wrote:

 The other Fred:  Not exactly.  There are now
the Cóyotl Awards, although they are open for
voting to members of the Furry Writers' Guild
only.  But if the Ursas were really unpopular,
you'd expect there to be attempts to set up
rival awards "done right" instead of some
isolated kvetchings.  There haven't been any
that I know of.

In other words, if I'm so smart, why ain't I setting up a rival?

Simple.  One word.  Integrity.

I want to win awards.  I can't go winning awards
if I'm the guy giving out the awards.  Doesn't
matter how much 'vox populei, vox dei' you
invoke, if someone who's running the game wins a
prize in the game, there's a stink of dishonesty
there (no matter how undeserved).

Selah.

-MMM-

Sun, 17 Mar 2013 09:25:35 -0700

Fred Patten <fredpatten [at] earthlink.net>

Fred Patten
Mitch, if you have a viable idea for a different award that has safeguards
against what you perceive as flaws, if it is popular enough you ought to be
able to recruit other fans to run its organizational committee, so you can
compete for its trophies without any conflict of interest problems.

Best wishes;

Fred

On Mar 17, 2013, at 9:09 AM, M. Mitchell Marmel wrote:

At 8:25 AM -0700 3/17/13, Fred Patten wrote:

The other Fred:  Not exactly.  There are now the Cóyotl Awards, although
they are open for voting to members of the Furry Writers' Guild only.  But
if the Ursas were really unpopular, you'd expect there to be attempts to set
up rival awards "done right" instead of some isolated kvetchings.  There
haven't been any that I know of.

In other words, if I'm so smart, why ain't I setting up a rival?

Simple.  One word.  Integrity.

I want to win awards.  I can't go winning awards if I'm the guy giving out
the awards.  Doesn't matter how much 'vox populei, vox dei' you invoke, if
someone who's running the game wins a prize in the game, there's a stink of
dishonesty there (no matter how undeserved).

Selah.

-MMM-

Sun, 17 Mar 2013 12:12:36 -0500

"M. Mitchell Marmel" <marmelmm [at] gmail.com>

M. Mitchell Marmel
At 9:25 AM -0700 3/17/13, Fred Patten wrote:
Mitch, if you have a viable idea for a different award that has
safeguards against what you perceive as flaws, if it is popular
enough you ought to be able to recruit other fans to run its
organizational committee, so you can compete for its trophies
without any conflict of interest problems.

(shakes head) Nice thought, but to me, even that is conflict of
interest.  "Oh, Marmel came up with the idea for the J. Fred Muggs
Memorial Trophy, and the committee awarded it to him for Best Author!
No conflict there!"

Maybe I'm a tad weird (no comments from the peanut gallery), but that
doesn't appeal.

-MMM-

Sun, 17 Mar 2013 09:27:30 -0700 (PDT)

foozzzball <foozzzball [at] yahoo.com>

foozzzball
Excuse me for butting in, but I haven't actually seen you do anything on these
lists in the years I've been following them other than slag off Kyell Gold, the
awards organizers, and (now) Mary E. Lowd. I genuinely expected you to be
making snide little comments about me, not Mary, since Dangerous Jade is
erotica, and as I'm damn sure I've seen you imply previously, 'sex sells, and
artistic integrity doesn't.'

... However I had no idea you were actually attempting to say you have a dog in
this race. 

Mitch, I hate to ask you this, but have you considered submitting writing to
furry anthologies/publishers/etc, rather than consistently wax lyrical about
how fucked up the awards are that you (apparently) want to win? I have never,
ever, been made aware of any of your writing, and I keep enough of an eye on
what Furplanet and Sofawolf release to be aware of who's presently writing.



________________________________
 From: M. Mitchell Marmel <marmelmm@gmail.com>
To: discussion@ursamajorawards.org
Sent: Sunday, 17 March 2013, 16:09
Subject: Re: [UMA-discussion] Re: Our press release about the 2012 UMA voting

At 8:25 AM -0700 3/17/13, Fred Patten wrote:

  The other Fred:  Not exactly.  There are now the Cóyotl Awards, although
they are open for voting to members of the Furry Writers' Guild only.  But if
the Ursas were really unpopular, you'd expect there to be attempts to set up
rival awards "done right" instead of some isolated kvetchings.  There haven't
been any that I know of.

In other words, if I'm so smart, why ain't I setting up a rival?

Simple.  One word.  Integrity.

I want to win awards.  I can't go winning awards if I'm the guy giving out the
awards.  Doesn't matter how much 'vox populei, vox dei' you invoke, if someone
who's running the game wins a prize in the game, there's a stink of dishonesty
there (no matter how undeserved).

Selah.

-MMM-

Sun, 17 Mar 2013 12:17:07 -0500

"M. Mitchell Marmel" <marmelmm [at] gmail.com>

M. Mitchell Marmel
At 9:27 AM -0700 3/17/13, foozzzball wrote:
Excuse me for butting in, but I haven't actually seen you do
anything on these lists in the years I've been following them other
than slag off Kyell Gold, the awards organizers, and (now) Mary E.
Lowd. I genuinely expected you to be making snide little comments
about me, not Mary, since Dangerous Jade is erotica, and as I'm damn
sure I've seen you imply previously, 'sex sells, and artistic
integrity doesn't.'

My main objection to Mary is quantity, not quality.  At Chuck
Melville's suggestion, I sampled "One Night In Nocturnia" and was
quite favorably impressed by what I read.

... However I had no idea you were actually attempting to say you
have a dog in this race.

I used to.  It got beaten to death.  Now I just sit around and snark.

Mitch, I hate to ask you this, but have you considered submitting
writing to furry anthologies/publishers/etc, rather than
consistently wax lyrical about how fucked up the awards are that you
(apparently) want to win? I have never, ever, been made aware of any
of your writing, and I keep enough of an eye on what Furplanet and
Sofawolf release to be aware of who's presently writing.

Then you're not getting the entire picture.  Check the Ursa
nominations from, say, 2008 on and get back to me on that.  Enjoy the
reading!  :)

-MMM-

Sun, 17 Mar 2013 15:54:09 -0700

Watts Martin <layotl [at] gmail.com>

Watts Martin
M. Mitchell Marmel wrote:

My main objection to Mary is quantity, not quality. At Chuck Melville's
suggestion, I sampled "One Night In Nocturnia" and was quite favorably
impressed by what I read.

The problem with the quantity argument is this: simply put, the *very small*
number of writers in furry fandom who are serious enough about their writing to
treat it professionally are going to swamp those of us who, if we're honest,
don't. And they're going to swamp us in both quantity *and* quality. Because
while we're lucky if we get two or three stories out a year, they're getting a
dozen stories and a novel written a year, and through sheer practice and
perseverance they're likely to be pretty damn good.

Look, I understand the bitching. I'm sympathetic to it. I've been writing furry
stuff for a quarter-century, there is at least *some* argument to be made that
I'm not bad at it, and I don't think I've ever even been nominated for a
bleepin' Ursa Major. But even so, the question "Hey, why do the handful of
authors who write more than most of the rest of us put together, get their work
in front of people constantly, travel around the country going to conventions
and meeting fans, and who are good enough writers that they're making sales to
professional non-furry markets and getting nominations for non-furry awards and
reading lists keep getting all the Ursa nominations" kind of hints at its own
answer, doesn't it?

--
Watts Martin <layotl@gmail.com>
http://cprints.ranea.org/

Sun, 17 Mar 2013 19:44:16 -0500

"M. Mitchell Marmel" <marmelmm [at] gmail.com>

M. Mitchell Marmel
At 3:54 PM -0700 3/17/13, Watts Martin wrote:

The problem with the quantity argument is this: simply put, the
*very small* number of writers in furry fandom who are serious
enough about their writing to treat it professionally are going to
swamp those of us who, if we're honest, don't. And they're going to
swamp us in both quantity *and* quality. Because while we're lucky
if we get two or three stories out a year, they're getting a dozen
stories and a novel written a year, and through sheer practice and
perseverance they're likely to be pretty damn good.

Granted. And lately, I've been lucky to just assist on one or two
stories a year.  I get more feedback and appreciation by digitally
coloring cheesecake pictures and setting up electric trains at train
shows for the kids to run.  ;)  Got dozens of "thankyous" at the
Springfield, MO show just yesterday...  :)


Look, I understand the bitching. I'm sympathetic to it. I've been
writing furry stuff for a quarter-century, there is at least *some*
argument to be made that I'm not bad at it,

Hell, "Gift of Fire" and "Lighthouse" are still among my favorite
stories, twenty years later! :D

and I don't think I've ever even been nominated for a bleepin' Ursa Major.

Tanj!

 But even so, the question "Hey, why do the handful of authors who
write more than most of the rest of us put together, get their work
in front of people constantly, travel around the country going to
conventions and meeting fans, and who are good enough writers that
they're making sales to professional non-furry markets and getting
nominations for non-furry awards and reading lists keep getting all
the Ursa nominations" kind of hints at its own answer, doesn't it?

Oh, I understand perfectly well HOW it could happen.  Nevertheless,
seeing one author, no matter how good, dominate a category...just
doesn't look right.

-MMM-

Sun, 17 Mar 2013 19:54:03 -0500

"Laurence Parry" <greenreaper [at] hotmail.com>

Laurence Parry
A few random thoughts in-line . . .

M. Mitchell Marmel:
My main objection to Mary is quantity, not quality.

Well, you could turn some of those awards around and make them based on
authors, rather than works, and then have them select one work or use the
most-nominated work. Of course, if they come out with two great works, you have
a problem (and they'll probably still win, but it might get more visbility for
other authors).

Watts:
I've been writing furry stuff for a quarter-century, there is at least
*some* argument to be made that I'm not bad at it, and I don't think
I've ever even been nominated for a bleepin' Ursa Major.

As it happens . . .
http://en.wikifur.com/wiki/2005_Ursa_Major_Awards
Best Anthropomorphic Other Literary Work - "Why Coytes Howl"
http://en.wikifur.com/wiki/Why_Coyotes_Howl

Fred:
Looking at it another way, there are obviously a few authors and cartoonists
who are doing very good jobs of advertising on their websites, "I WANT TO WIN
A URSA MAJOR AWARD!
PLEASE NOMINATE AND VOTE FOR ME!"

Or any job, really. I've seen very little mention of the UMAs. Part of this may
be that it's not seen as a big thing (Weasel Wordsmith snarkily titled its 2010
announcement "Voting For the Fandom’s Only Most Prestigious Awards are Open").
This is a circular issue, because if it's mostly seen as a big thing because
people promote the awards.

Of those who did bother to mention it, many got on the list:
http://www.sinisbeautiful.com/?p=320 (also, read a little further down...)
http://www.flayrah.com/4589/flayrahs-top-stories-2012
https://www.sofurry.com/view/489185
http://www.sdamned.com/2013/01/ursa-major-award-nominations/ (and others in
http://raizy.deviantart.com/journal/ )
http://www.furaffinity.net/journal/4291654/ (didn't get in)
https://www.sofurry.com/view/498677 (didn't get in)

I imagine those nominated who ask for the votes are likely to win, too.

There seems to be a lack of confidence (or excessive modesty) on the part of
those nominated. Isiah Jacobs asked me last year why people should vote for
Flayrah/WikiFur/Inkbunny and I gave him a list of reasons. Apparently, this was
more than most nominees gave him (see
http://www.youtube.com/watch?v=AG7_5CNJQu4#t=44s ):

----

[...] thank you for going in to such depth with your response! Providing
facts, citations, etc! [...]
And really, thank you for being so direct. So far, I've really only
got replies that are like, "Oh, I'm not even so sure I should win!
I can't really say!" You give specific, legitimate reasons why
you should win, and I like that!

As a fellow fan journalist, I understand what you're trying to do; you need
specifics. I also want us to win, and the best way to do that is to give
clear reasons for people to vote for us. After all, if you're not confident
that you've done something great, why should anyone else think you have?

I suspect many artists and writers don't want to appear as if they're saying
that their work is better than someone else's. We're all friends here, after
all. However, making your effort and achievements clear doesn't have to
diminish those of others. (Indeed, both WikiFur and Flayrah are very much
team efforts, but someone has to stand up and speak for them...)

----

Turnout at events suggests a general lack of interest among fans. At Califur it
was hardly the fault of the convention, who gave it the main stage area. Of
course, Anthrocon is almost ten times larger, and if we got that many more,
we'd definitely fill a moderate-sized room (e.g. the one in the Westin where
they served the staff dinner).

It is a LOT cheaper to vote for the Ursa Major Awards!

Indeed, and I imagine the voting will continue to grow. Though there is plenty
that could be done. For example, you know who sent you a nomination, they gave
you an address - why not tell them that voting has started? Could still be done
for this year!

PeterCat:
A couple of years ago I did post the Ursa Major announcements
to the FA Forums. The resulting comments led me to believe that
doing so wasn't worth the effort -- anyone truly interested will get
the news from Flayrah or some other less-noisy outlet.

Heh. Yeah, I remember that. It's the FA forums. Don't let it get you down -
they hate everything. Perhaps not to the level of Vivisector, but with more
volume. ;-)

 We're now able to accept donations on our web site, which
not only go to the costs of making the physical Awards,
but also for promotional materials.

A tip jar at the convention might be worth trying, too. A furry convention may
be the only time furries are almost guaranteed to have _some_ cash on them . .
.

And randomly - a competing UMA, run by a national women's fraternity!
http://www.alphaphi.org/events/convention/ursamajor
Wonder how they feel about our version . . . looks like they're a little better
funded.

--
Laurence "GreenReaper" Parry
http://greenreaper.co.uk - http://wikifur.com - http://flayrah.com
"Eternity lies ahead of us, and behind. Have you drunk your fill?"

Sun, 17 Mar 2013 18:48:36 -0700

Fred Patten <fredpatten [at] earthlink.net>

Fred Patten
Dear GreenReaper;

Yarst!  I did not see any sign of this Alpha Phi Ursa Major Awards when I
checked for prior use of the name in 2001.  Were they on the Internet back
then?

Well, if they have not complained about our using their award's name after over
ten years, we're probably safe.  If we had known about this back in 2001, I
would have kept looking for an original name.  It is too late to change now.

Best wishes;

Fred


On Mar 17, 2013, at 5:54 PM, Laurence Parry wrote:

A few random thoughts in-line . . .

M. Mitchell Marmel:
My main objection to Mary is quantity, not quality.

Well, you could turn some of those awards around and make them based on
authors, rather than works, and then have them select one work or use the
most-nominated work. Of course, if they come out with two great works, you
have a problem (and they'll probably still win, but it might get more
visbility for other authors).

Watts:
I've been writing furry stuff for a quarter-century, there is at least
*some* argument to be made that I'm not bad at it, and I don't think
I've ever even been nominated for a bleepin' Ursa Major.

As it happens . . .
http://en.wikifur.com/wiki/2005_Ursa_Major_Awards
Best Anthropomorphic Other Literary Work - "Why Coytes Howl"
http://en.wikifur.com/wiki/Why_Coyotes_Howl

Fred:
Looking at it another way, there are obviously a few authors and cartoonists
who are doing very good jobs of advertising on their websites, "I WANT TO
WIN A URSA MAJOR AWARD!
PLEASE NOMINATE AND VOTE FOR ME!"

Or any job, really. I've seen very little mention of the UMAs. Part of this
may be that it's not seen as a big thing (Weasel Wordsmith snarkily titled
its 2010 announcement "Voting For the Fandom’s Only Most Prestigious Awards
are Open"). This is a circular issue, because if it's mostly seen as a big
thing because people promote the awards.

Of those who did bother to mention it, many got on the list:
http://www.sinisbeautiful.com/?p=320 (also, read a little further down...)
http://www.flayrah.com/4589/flayrahs-top-stories-2012
https://www.sofurry.com/view/489185
http://www.sdamned.com/2013/01/ursa-major-award-nominations/ (and others in
http://raizy.deviantart.com/journal/ )
http://www.furaffinity.net/journal/4291654/ (didn't get in)
https://www.sofurry.com/view/498677 (didn't get in)

I imagine those nominated who ask for the votes are likely to win, too.

There seems to be a lack of confidence (or excessive modesty) on the part of
those nominated. Isiah Jacobs asked me last year why people should vote for
Flayrah/WikiFur/Inkbunny and I gave him a list of reasons. Apparently, this
was more than most nominees gave him (see
http://www.youtube.com/watch?v=AG7_5CNJQu4#t =44s ):

----

[...] thank you for going in to such depth with your response! Providing
facts, citations, etc! [...]
And really, thank you for being so direct. So far, I've really only
got replies that are like, "Oh, I'm not even so sure I should win!
I can't really say!" You give specific, legitimate reasons why
you should win, and I like that!

As a fellow fan journalist, I understand what you're trying to do; you need
specifics. I also want us to win, and the best way to do that is to give
clear reasons for people to vote for us. After all, if you're not confident
that you've done something great, why should anyone else think you have?

I suspect many artists and writers don't want to appear as if they're saying
that their work is better than someone else's. We're all friends here, after
all. However, making your effort and achievements clear doesn't have to
diminish those of others. (Indeed, both WikiFur and Flayrah are very much
team efforts, but someone has to stand up and speak for them...)

----

Turnout at events suggests a general lack of interest among fans. At Califur
it was hardly the fault of the convention, who gave it the main stage area.
Of course, Anthrocon is almost ten times larger, and if we got that many
more, we'd definitely fill a moderate-sized room (e.g. the one in the Westin
where they served the staff dinner).

It is a LOT cheaper to vote for the Ursa Major Awards!

Indeed, and I imagine the voting will continue to grow. Though there is
plenty that could be done. For example, you know who sent you a nomination,
they gave you an address - why not tell them that voting has started? Could
still be done for this year!

PeterCat:
A couple of years ago I did post the Ursa Major announcements
to the FA Forums. The resulting comments led me to believe that
doing so wasn't worth the effort -- anyone truly interested will get
the news from Flayrah or some other less-noisy outlet.

Heh. Yeah, I remember that. It's the FA forums. Don't let it get you down -
they hate everything. Perhaps not to the level of Vivisector, but with more
volume. ;-)

We're now able to accept donations on our web site, which
not only go to the costs of making the physical Awards,
but also for promotional materials.

A tip jar at the convention might be worth trying, too. A furry convention
may be the only time furries are almost guaranteed to have _some_ cash on
them . . .

And randomly - a competing UMA, run by a national women's fraternity!
http://www.alphaphi.org/events/convention/ursamajor
Wonder how they feel about our version . . . looks like they're a little
better funded.

--
Laurence "GreenReaper" Parry
http://greenreaper.co.uk - http://wikifur.com - http://flayrah.com
"Eternity lies ahead of us, and behind. Have you drunk your fill?"

Mon, 18 Mar 2013 01:53:48 -0700

Rodney Stansfield <rodso64 [at] hotmail.com>

Rodney Stansfield
Again, I'm with "The Other Fred" on all of this.

ROR

From: fredpatten@earthlink.net
To: discussion@ursamajorawards.org
Date: Sun, 17 Mar 2013 08:25:36 -0700
Subject: Re: [UMA-discussion] Re: Our press release about the 2012 UMA voting

At 3:46 PM +1100 3/17/13, Goldfur wrote:

I would add that the loudest and most consistent complaints that the
ALAA gets is when they impose a rule - *any* rule no matter how
justified - on what or who qualifies.

  Tough.  You knew the job was dangerous when you took it, Fred. (Not
you, Fred.  The other Fred.)  ;)

  The other Fred:  Yep.  That includes ignoring loud voices that
demand unworkable solutions, such as those that would restrict popular
nominees.

  There were something like four dozen nominations in that category,
and usually it's hard to narrow it down to just five or six
finalists.  However this year there were some clear contenders. That
they were mostly from one author just shows that her stories are
popular,

  Oh, so?  How come the first time I heard of her was from the
nominating ballot?

  The other Fred:  Maybe you haven’t been listening.  She has had
stories in both volumes of Allasso, both volumes of RainFurrest’s
anthology, and other Furry places.  Her 2010 novel e-novel ‘Otters in
Space’, which was not an Ursa Major finalist, sold so well that
FurPlanet Productions bought it to publish a trade paperback reprint,
that has also sold well.

  and at the end of the day, the Ursa Major Awards are a popular vote.

  Yeah, with how many votes a year?  100?  200?

  The other Fred:  Goldfur, who tallies all the votes, reported that
the Ursa Majors got almost 1,800 ballots last year, with admittedly
not all voters voting in every category.  Voting has risen
considerably since we started accepting online voting instead of only
sending registrants paper ballots.  I think that we announced the
voting total somewhere.

  Imposing artificial limits is a direct contradiction of this, and
the ALAA would rightfully be castigated for trying to do so.  And just
to be clear, there's a big difference between an author withdrawing
voluntarily from contention, and the ALAA invalidating a nomination.

  Ya gotta do something, boychik.  As it sits, the only reason the
Ursas have any cachet left is that it's the only game in town...

  The other Fred:  Not exactly.  There are now the Cóyotl Awards,
although they are open for voting to members of the Furry Writers’
Guild only.  But if the Ursas were really unpopular, you’d expect
there to be attempts to set up rival awards “done right” instead of
some isolated kvetchings.  There haven’t been any that I know of.

  -MMM-

On Mar 17, 2013, at 12:05 AM, M. Mitchell Marmel wrote:

At 3:46 PM +1100 3/17/13, Goldfur wrote:
I would add that the loudest and most consistent complaints that
the ALAA gets is when they impose a rule - *any* rule no matter how
justified - on what or who qualifies.

Tough.  You knew the job was dangerous when you took it, Fred. (Not
you, Fred.  The other Fred.)  ;)

There were something like four dozen nominations in that category,
and usually it's hard to narrow it down to just five or six
finalists.  However this year there were some clear contenders.
That they were mostly from one author just shows that her stories
are popular,

Oh, so?  How come the first time I heard of her was from the
nominating ballot?

and at the end of the day, the Ursa Major Awards are a popular vote.

Yeah, with how many votes a year?  100?  200?

Imposing artificial limits is a direct contradiction of this, and
the ALAA would rightfully be castigated for trying to do so.  And
just to be clear, there's a big difference between an author
withdrawing voluntarily from contention, and the ALAA invalidating
a nomination.

Ya gotta do something, boychik.  As it sits, the only reason the
Ursas have any cachet left is that it's the only game in town...

-MMM-

Sat, 16 Mar 2013 21:56:05 -700

cpam [at] zipcon.com

Gravatar
Dear Everyone;

Looking at it another way, there are obviously a few authors and
cartoonists who are doing very good jobs of advertising on their
websites, "I WANT TO WIN A URSA MAJOR AWARD!  PLEASE NOMINATE AND VOTE
FOR ME!"  Since we are actively trying to increase the number of
nominators and voters, it is not necessarily a bad thing when one
creator gets all of his/her readers to block-nominate and -vote for a
title.

To me the solution is to get more people to nominate and vote, across
the board.  The Ursa Major Awards are supposed to be for determining
the most popular titles each year.  We already have one artificial
limitation in creators who have withdrawn their works -- some very
popular works -- from consideration.  I would not want to see further
limitations in restricting the number of nominations or finalists that
a creator is allowed to have.

Best wishes;

Fred

Then the problem of perceived unfairness is bound to remain.

Two reactions to a recent blog post ran like this: one person wasn't aware that
the UMA even existed, and the other couldn't recall seeing any ballots at any
furry cons.  This indicates a lack of information getting out to the general
fan populace, certainly a lack of understanding how the nomination process
works, and that, perhaps, word needs to get out through means other than
relying entirely upon the Internet.  (Perhaps there's not enough channels being
pursued?  I never see anything posted at the FA Forums.)  I know we're not
going to be doing ballots at the cons, but is there enough of a presence there,
passing out information materials?

-Chuck Melville

Sun, 17 Mar 2013 10:15:57 -0400

PeterCat <petercat [at] petercat.com>

PeterCat
On 3/16/13, cpam@zipcon.com wrote:
Fred Patten wrote:
To me the solution is to get more people to nominate and vote, across the
board. The Ursa Major Awards are supposed to be for determining the most
popular titles each year. We already have one artificial limitation in
creators who have withdrawn their works -- some very popular works -- from
consideration. I would not want to see further limitations in restricting the
number of nominations or finalists that a creator is allowed to have.

Then the problem of perceived unfairness is bound to remain.

Two reactions to a recent blog post ran like this: one person wasn't aware
that the UMA even existed, and the other couldn't recall seeing any ballots at
any furry cons.  This indicates a lack of information getting out to the
general fan populace, certainly a lack of understanding how the nomination
process works, and that, perhaps, word needs to get out through means other
than relying entirely upon the Internet.  (Perhaps there's not enough channels
being pursued?  I never see anything posted at the FA Forums.)  I know we're
not going to be doing ballots at the cons, but is there enough of a presence
there, passing out information materials?

We can't be everywhere ourselves. Feel free to help spread the word! We
encourage publishers and artists to promote their nominations and awards. We're
now able to accept donations on our web site, which not only go to the costs of
making the physical Awards, but also for promotional materials. We've designed
a badge ribbon that was given out at Anthrocon and some other conventions, if
anyone wants to help by ordering a small supply through the science fiction fan
who does the ribbon orders for many conventions, I can send you the
particulars.

A couple of years ago I did post the Ursa Major announcements to the FA Forums.
The resulting comments led me to believe that doing so wasn't worth the effort
-- anyone truly interested will get the news from Flayrah or some other
less-noisy outlet. If you have a different outlook by all means talk up the
Awards!

--
PeterCat <petercat@petercat.com>         Anthrocon Art Show Director
http://www.anthrocon.org

Sun, 17 Mar 2013 10:09:55 -0700

Fred Patten <fredpatten [at] earthlink.net>

Fred Patten
Dear Everyone;

Regarding not seeing any UMA ballots at Furry cons, the ALAA has been trying to
encourage the Furry con committees to publicize that its attendees should take
the trouble to go online and vote, from the con if possible.  Last year the
voting was extended to enable Morphicon attendees to vote.  Hopefully the new
UMA ribbons at conventions will raise attendees' awareness of the awards.  It
would probably help to have "please vote" flyers at cons, too.

Best wishes;

Fred


On Mar 16, 2013, at 9:56 PM, cpam@zipcon.com wrote:

Dear Everyone;

Looking at it another way, there are obviously a few authors and
cartoonists who are doing very good jobs of advertising on their
websites, "I WANT TO WIN A URSA MAJOR AWARD!  PLEASE NOMINATE AND VOTE
FOR ME!"  Since we are actively trying to increase the number of
nominators and voters, it is not necessarily a bad thing when one
creator gets all of his/her readers to block-nominate and -vote for a
title.

To me the solution is to get more people to nominate and vote, across
the board.  The Ursa Major Awards are supposed to be for determining
the most popular titles each year.  We already have one artificial
limitation in creators who have withdrawn their works -- some very
popular works -- from consideration.  I would not want to see further
limitations in restricting the number of nominations or finalists that
a creator is allowed to have.

Best wishes;

Fred

Then the problem of perceived unfairness is bound to remain.

Two reactions to a recent blog post ran like this: one person wasn't aware
that the UMA even existed, and the other couldn't recall seeing any ballots
at any furry cons.  This indicates a lack of information getting out to the
general fan populace, certainly a lack of understanding how the nomination
process works, and that, perhaps, word needs to get out through means other
than relying entirely upon the Internet.  (Perhaps there's not enough
channels being pursued?  I never see anything posted at the FA Forums.)  I
know we're not going to be doing ballots at the cons, but is there enough of
a presence there, passing out information materials?

-Chuck Melville

Sun, 17 Mar 2013 12:19:54 -0500

"M. Mitchell Marmel" <marmelmm [at] gmail.com>

M. Mitchell Marmel
At 10:09 AM -0700 3/17/13, Fred Patten wrote:
Dear Everyone;

Regarding not seeing any UMA ballots at Furry cons, the ALAA has
been trying to encourage the Furry con committees to publicize that
its attendees should take the trouble to go online and vote, from
the con if possible.  Last year the voting was extended to enable
Morphicon attendees to vote.  Hopefully the new UMA ribbons at
conventions will raise attendees' awareness of the awards.  It would
probably help to have "please vote" flyers at cons, too.

Yep!  If someone wants to send me a stack, I'll cheerfully distribute
'em at Mephit!

-MMM-

Sun, 17 Mar 2013 03:40:50 -0700

Rodney Stansfield <rodso64 [at] hotmail.com>

Rodney Stansfield
I completely agree. If someone gets lots of nominations, it's because they have
lots of fans. Period.

ROR

From: fredpatten@earthlink.net
To: discussion@ursamajorawards.org
Date: Sat, 16 Mar 2013 20:33:17 -0700
Subject: Re: [UMA-discussion] Re: Our press release about the 2012 UMA voting

Dear Everyone;

Looking at it another way, there are obviously a few authors and
cartoonists who are doing very good jobs of advertising on their
websites, "I WANT TO WIN A URSA MAJOR AWARD!  PLEASE NOMINATE AND VOTE
FOR ME!"  Since we are actively trying to increase the number of
nominators and voters, it is not necessarily a bad thing when one
creator gets all of his/her readers to block-nominate and -vote for a
title.

To me the solution is to get more people to nominate and vote, across
the board.  The Ursa Major Awards are supposed to be for determining
the most popular titles each year.  We already have one artificial
limitation in creators who have withdrawn their works -- some very
popular works -- from consideration.  I would not want to see further
limitations in restricting the number of nominations or finalists that
a creator is allowed to have.

Best wishes;

Fred

Sun, 17 Mar 2013 06:24:16 -0500

"M. Mitchell Marmel" <marmelmm [at] gmail.com>

M. Mitchell Marmel
At 3:40 AM -0700 3/17/13, Rodney Stansfield wrote:
I completely agree. If someone gets lots of nominations, it's
because they have lots of fans. Period.

By that yardstick, Justin Beiber should be winning Grammies in Urban
R&B, Country and Classical music.  ;D

-MMM-

Sun, 17 Mar 2013 00:14:11 -0700

kayshapero <kayshapero [at] earthlink.net>

kayshapero
On 3/16/2013 6:06 PM, M. Mitchell Marmel wrote:
At 10:29 AM -0700 3/16/13, Fred Patten wrote:
Dear Everyone;

Our press release about the starting of the voting for the 2012 Ursa Major
Awards has just been posted on Flayrah, with weblinks by Flayrah's
GreenReaper to all of the finalists.

http://www.flayrah.com/4658/2012-ursa-major-awards-voting-now-open

Best Short Fiction

Stories less than 40,000 words, poetry, and other short Written works.

   Dangerous Jade, by Malcolm Cross (FurPlanet Productions, January 12)
[Mature Audiences; review]
   Hot Chocolate for the Unicorn, by Mary E. Lowd (in Untied Shoelaces of
the Mind, issue 6)
   Magtwilla and the Mouse, by Mary E. Lowd (in Allasso, volume 2: Saudade
[review], April 29)
   One Night in Nocturnia, by Mary E. Lowd (in Tails of a Clockwork World: A
Rainfurrest Anthology [review], September)
   Shreddy and the Christmas Ghost, by Mary E. Lowd (in Anthropomorphic
Dreams Podcast, episode 049, December)
   St. Kalwain and the Lady Uta, by Mary E. Lowd (in ROAR 4 [review], June
14)

....you really couldn't find more than TWO author nominees? Christ on a
crutch, even at my worst I never had more than two stories competing in any
given year.
Them's how the nominations came in.  Just reporting the results.  If nothing up
there is what you nominated, you may want to pester more people into sending in
nominations for your favorites, of course.

Sun, 17 Mar 2013 06:21:12 -0500

"M. Mitchell Marmel" <marmelmm [at] gmail.com>

M. Mitchell Marmel
At 12:14 AM -0700 3/17/13, kayshapero wrote:

Them's how the nominations came in.  Just reporting the results.  If
nothing up there is what you nominated, you may want to pester more
people into sending in nominations for your favorites, of course.

Naw, I'm used to my nominations not making the final cut;
it's...didn't the ALAA learn ANYTHING from l'affaire Gold?   (sigh)

-MMM-

Sun, 17 Mar 2013 18:02:14 -0700

kayshapero <kayshapero [at] earthlink.net>

kayshapero
On 3/17/2013 4:21 AM, M. Mitchell Marmel wrote:
At 12:14 AM -0700 3/17/13, kayshapero wrote:

Them's how the nominations came in.  Just reporting the results.  If nothing
up there is what you nominated, you may want to pester more people into
sending in nominations for your favorites, of course.

Naw, I'm used to my nominations not making the final cut; it's...didn't the
ALAA learn ANYTHING from l'affaire Gold? (sigh)
The day the ALAA /learns/ that it is necessary to tweak or outright fake the
nominations and cheat the nominators rather than let anybody get upset over the
results is the day I quit.  Noisily, and probably musically.  Thing is, the
award is not Best Writer, it's Best Short Fiction.  Each and every one of those
nominations is for a different piece of Short Fiction, and no one piece is more
worthy than another just because of who wrote it.

BTW - I've read most of the stories nominated, mostly because I update the
Recommended List.  Read the Recommended List and you'll spot stuff like that. 
Contribute to the Recommended List (and yes, it is legitimate to contribute a
recommendation for your own work), and more of us will find out about your work
as well.  I'd like to - don't think I've seen anything of yours in quite
awhile.

Sun, 17 Mar 2013 20:33:14 -0500

"M. Mitchell Marmel" <marmelmm [at] gmail.com>

M. Mitchell Marmel
At 6:02 PM -0700 3/17/13, kayshapero wrote:

Naw, I'm used to my nominations not making the final cut;
it's...didn't the ALAA learn ANYTHING from l'affaire Gold? (sigh)
The day the ALAA /learns/ that it is necessary to tweak or outright
fake the nominations and cheat the nominators rather than let
anybody get upset over the results is the day I quit.  Noisily, and
probably musically.

And you're just the person to do it!  :)

 Thing is, the award is not Best Writer, it's Best Short Fiction.
Each and every one of those nominations is for a different piece of
Short Fiction, and no one piece is more worthy than another just
because of who wrote it.

I mind, tho, the year I shot myself in the foot by getting two pieces
nominated.   Wound up splitting the vote and neither won.  :D


BTW - I've read most of the stories nominated, mostly because I
update the Recommended List.  Read the Recommended List and you'll
spot stuff like that.  Contribute to the Recommended List (and yes,
it is legitimate to contribute a recommendation for your own work),
and more of us will find out about your work as well.  I'd like to -
don't think I've seen anything of yours in quite awhile.

Probably because there hasn't been much of mine in awhile.  My
writing Muse dried up some time back due to lack of appreciation (I'm
an amateur in the classic sense of the word), so now the best I can
muster is occasional story ideas or bits of dialog in story sessions
with my fellow Spontoon writers...

However, I do a jim-dandy job of coloring cheesecake!

http://www.furaffinity.net/user/marmelmm/

-MMM-

Sun, 17 Mar 2013 22:38:35 -0700

kayshapero <kayshapero [at] earthlink.net>

kayshapero
On 3/17/2013 6:33 PM, M. Mitchell Marmel wrote:
At 6:02 PM -0700 3/17/13, kayshapero wrote: The day the ALAA /learns/ that it
is necessary to tweak or outright fake the nominations and cheat the
nominators rather than let anybody get upset over the results is the day I
quit. Noisily, and probably musically.

And you're just the person to do it!  :)
Heh...

I mind, tho, the year I shot myself in the foot by getting two pieces
nominated.   Wound up splitting the vote and neither won. :D

Happened to Babylon 5 and the Hugo one year, so the lot of us on
rec.arts.sf.tv.babylon5.moderated collaborated to chose ONE episode to nominate
the next year and sho nuf, it won.  You can see the Hugo on Susan Ivanova's
desk in the last episode, "Sleeping in Light" iirc.

Mon, 18 Mar 2013 19:28:48 -0500

"M. Mitchell Marmel" <marmelmm [at] gmail.com>

M. Mitchell Marmel
At 10:38 PM -0700 3/17/13, kayshapero wrote:

Happened to Babylon 5 and the Hugo one year, so the lot of us on
rec.arts.sf.tv.babylon5.moderated collaborated to chose ONE episode
to nominate the next year and sho nuf, it won.  You can see the Hugo
on Susan Ivanova's desk in the last episode, "Sleeping in Light"
iirc.

Nice!  :D

-MMM-

Mon, 18 Mar 2013 05:34:49 -700

cpam [at] zipcon.com

Gravatar
Thing is, the award is not Best Writer, it's Best Short Fiction.

I'm no happier with the situation, but I think, after some consideration,
that's the best and most sensible argument I've seen.

Okay.  Settled.

Let me address a different though similar point: the nominations for comic
strip and graphic stories.

Again, a lot of really good stuff is getting left in the dust in favor of the
same old and (generally) weaker stuff (in my opinion).  It just seems criminal
that Blacksad and Grandville get passed over in favor of Slightly Damned, or
that Doc Rat is ignored for Sandra And Woo.  I know this comes around, again,
to fan choice, but in this instance I wonder if it isn't also due to a
limitation of categories?  Is it possible to open them up more?

Split Best Graphic Story into Best Dramatic Graphic Story and Best Humorous
Dramatic Story... split Best Comic Strip into Best Dramatic Comic Strip and
Best Humorous Comic Strip?

The way it is now is analogous to comedies never winning the Oscar or animated
features being largely ignored until they created a separate category for it. 
New categories can't be that difficult to add, surely... and would still allow
for the results to remain the choice of the fans.

Mon, 18 Mar 2013 09:36:56 -0700

Fred Patten <fredpatten [at] earthlink.net>

Fred Patten
Dear Everyone (but mostly Chuck);

Yeah; this is a major reason why the ALAA's Choice Award was created last year
-- so the ALAA administrators can honor creators we see getting ignored for
popular favorites.

A lot of people already complain that there are too many categories. Last year
the ALAA committee discussed breaking Best Anthropomorphic Short Subject or
Series into two categories, so individual short films would not have to compete
with TV series.  We decided that theoretically it was a good idea, but the
number of people in favor of it would be outnumbered by the "too many
categories!" complainers.

Best wishes;

Fred


On Mar 18, 2013, at 5:34 AM, cpam@zipcon.com wrote:

Thing is, the award is not Best Writer, it's Best Short Fiction.

I'm no happier with the situation, but I think, after some consideration,
that's the best and most sensible argument I've seen.

Okay.  Settled.

Let me address a different though similar point: the nominations for comic
strip and graphic stories.

Again, a lot of really good stuff is getting left in the dust in favor of the
same old and (generally) weaker stuff (in my opinion). It just seems criminal
that Blacksad and Grandville get passed over in favor of Slightly Damned, or
that Doc Rat is ignored for Sandra And Woo.  I know this comes around, again,
to fan choice, but in this instance I wonder if it isn't also due to a
limitation of categories?  Is it possible to open them up more?

Split Best Graphic Story into Best Dramatic Graphic Story and Best Humorous
Dramatic Story... split Best Comic Strip into Best Dramatic Comic Strip and
Best Humorous Comic Strip?

The way it is now is analogous to comedies never winning the Oscar or
animated features being largely ignored until they created a separate
category for it.  New categories can't be that difficult to add, surely...
and would still allow for the results to remain the choice of the fans.

Tue, 19 Mar 2013 08:49:59 +1100

Chakat Goldfur <goldfur [at] chakatsden.com>

Chakat Goldfur
Despite my defence of our current rules, I think that it's probably a good
idea to review them after each Award is run to ensure that we are doing the
very best that we can.  What may have been true last year may have swung in
another direction this year.  We cannot afford to be moribund in an
evolving fandom.

~Goldfur


On Tue, Mar 19, 2013 at 3:36 AM, Fred Patten <fredpatten@earthlink.net>wrote:

Dear Everyone (but mostly Chuck);

Yeah; this is a major reason why the ALAA's Choice Award was created last
year -- so the ALAA administrators can honor creators we see getting
ignored for popular favorites.

A lot of people already complain that there are too many categories.  Last
year the ALAA committee discussed breaking Best Anthropomorphic Short
Subject or Series into two categories, so individual short films would not
have to compete with TV series.  We decided that theoretically it was a
good idea, but the number of people in favor of it would be outnumbered by
the "too many categories!" complainers.

Best wishes;

Fred



On Mar 18, 2013, at 5:34 AM, cpam@zipcon.com wrote:

 Thing is, the award is not Best Writer, it's Best Short Fiction.

I'm no happier with the situation, but I think, after some consideration,
that's the best and most sensible argument I've seen.

Okay.  Settled.

Let me address a different though similar point: the nominations for
comic strip and graphic stories.

Again, a lot of really good stuff is getting left in the dust in favor of
the same old and (generally) weaker stuff (in my opinion).  It just seems
criminal that Blacksad and Grandville get passed over in favor of Slightly
Damned, or that Doc Rat is ignored for Sandra And Woo.  I know this comes
around, again, to fan choice, but in this instance I wonder if it isn't
also due to a limitation of categories?  Is it possible to open them up
more?

Split Best Graphic Story into Best Dramatic Graphic Story and Best
Humorous Dramatic Story... split Best Comic Strip into Best Dramatic Comic
Strip and Best Humorous Comic Strip?

The way it is now is analogous to comedies never winning the Oscar or
animated features being largely ignored until they created a separate
category for it.  New categories can't be that difficult to add, surely...
and would still allow for the results to remain the choice of the fans.

Mon, 18 Mar 2013 19:35:35 -0500

"M. Mitchell Marmel" <marmelmm [at] gmail.com>

M. Mitchell Marmel
At 8:49 AM +1100 3/19/13, Chakat Goldfur wrote:
Despite my defence of our current rules, I think that it's probably a good
idea to review them after each Award is run to ensure that we are doing the
very best that we can.  What may have been true last year may have swung in
another direction this year.  We cannot afford to be moribund in an
evolving fandom.

Hear hear!  Lemme know if you need any help editing.  Are the rules
available online?

(Rules is one thing I'm good at.  My original rules for the Albany
Anthrocon Dealer's Room have apparently become something of a
template, as I've seen bits used in at least two-three other
conventions...)

-MMM-

Mon, 18 Mar 2013 17:51:58 -0700

Fred Patten <fredpatten [at] earthlink.net>

Fred Patten
Dear Mitch;

You know, the ALAA administrators are always looking for volunteers to join the
committee, who are willing to participate in our discussions and help to
promote the awards.  Since you are volunteering to help out so much, why not
join the committee full-time?  We need participants who have ideas of their own
and are not just "yes" men joining the majority.

Best wishes;

Fred


On Mar 18, 2013, at 5:35 PM, M. Mitchell Marmel wrote:

At 8:49 AM +1100 3/19/13, Chakat Goldfur wrote:
Despite my defence of our current rules, I think that it's probably a good
idea to review them after each Award is run to ensure that we are doing the
very best that we can.  What may have been true last year may have swung in
another direction this year.  We cannot afford to be moribund in an
evolving fandom.

Hear hear!  Lemme know if you need any help editing.  Are the rules available
online?

(Rules is one thing I'm good at.  My original rules for the Albany Anthrocon
Dealer's Room have apparently become something of a template, as I've seen
bits used in at least two-three other conventions...)

-MMM-

Mon, 18 Mar 2013 19:33:16 -0500

"M. Mitchell Marmel" <marmelmm [at] gmail.com>

M. Mitchell Marmel
At 9:36 AM -0700 3/18/13, Fred Patten wrote:
Dear Everyone (but mostly Chuck);

Yeah; this is a major reason why the ALAA's Choice Award was created
last year -- so the ALAA administrators can honor creators we see
getting ignored for popular favorites.

Yanno, this is another thing I never heard of!  Needs to be better
publicized, perhaps?

A lot of people already complain that there are too many categories.
Last year the ALAA committee discussed breaking Best Anthropomorphic
Short Subject or Series into two categories, so individual short
films would not have to compete with TV series.  We decided that
theoretically it was a good idea, but the number of people in favor
of it would be outnumbered by the "too many categories!" complainers.

I dunno.  The only real complainer I see here is me, and I'm a given.  :D

-MMM-

Mon, 18 Mar 2013 17:44:17 -0700

Rodney Stansfield <rodso64 [at] hotmail.com>

Rodney Stansfield
From: fredpatten@earthlink.net
To: discussion@ursamajorawards.org
Date: Mon, 18 Mar 2013 09:36:56 -0700
Subject: Re: [UMA-discussion] Re: Our press release about the 2012 UMA voting

Dear Everyone (but mostly Chuck);

Yeah; this is a major reason why the ALAA's Choice Award was created
last year -- so the ALAA administrators can honor creators we see
getting ignored for popular favorites.

A lot of people already complain that there are too many categories.
Last year the ALAA committee discussed breaking Best Anthropomorphic
Short Subject or Series into two categories, so individual short films
would not have to compete with TV series.  We decided that
theoretically it was a good idea, but the number of people in favor of
it would be outnumbered by the "too many categories!" complainers.
Much to my chagrin :P

ROR

Mon, 18 Mar 2013 19:30:42 -0500

"M. Mitchell Marmel" <marmelmm [at] gmail.com>

M. Mitchell Marmel
At 5:34 AM -0700 3/18/13, cpam@zipcon.com wrote:

The way it is now is analogous to comedies never winning the Oscar
or animated features being largely ignored until they created a
separate category for it.  New categories can't be that difficult to
add, surely... and would still allow for the results to remain the
choice of the fans.

Careful, Chuck, or you're going to wind up volunteering us to run the
"Marmel and Melville Awards", aka "The Chucky"...  ;-)

-MMM-

Mon, 18 Mar 2013 08:46:47 -0700

Gene Breshears <gene.breshears [at] me.com>

Gene Breshears
On Mar 17, 2013, at 6:02 PM, kayshapero <kayshapero@earthlink.net> wrote:
The day the ALAA /learns/ that it is necessary to tweak or outright fake the
nominations and cheat the nominators rather than let anybody get upset over
the results is the day I quit.  Noisily, and probably musically.  Thing is,
the award is not Best Writer, it's Best Short Fiction.  Each and every one of
those nominations is for a different piece of Short Fiction, and no one piece
is more worthy than another just because of who wrote it.


It is histrionic and disingenuous to say that a rule, stated openly and upfront
before nominations began, that an individual author could have no more than
(let us say) three stories in the running in a single category is faking or
cheating the nominations.

Most years I have had a dog in this specific race, so I haven't tended to stay
out of the argument in the discussion forum, but I'm sorry, the best short
fiction rather than best writer argument is a truthful statement but a rather
weak argument.

1. It assumes that things created by a specific artist or writer never have any
similarity whatsoever.

2. It assumes that voters never simply nominate five stories by their favorite
author.

No matter what we call the category, a fraction of the voters (and I would
argue the majority) treat most of them as "favorite creator in this category"
and make their nominations accordingly. Most of them aren't doing it
consciously, but in all the years I have watched this award--and the Hugos and
similar awards--I have never heard a fan ask the question, "Which story won?"

They always, ALWAYS, ask "Who won?"

(Insert normal caveat about most fans not knowing the award exists, counter it
with the fact that at the panel about "What are the Ursa Major Awards" at last
RainFurrest  we had a reasonably full room of people, and reference the earlier
point that the number of voters were got last year was larger than the number
of voters in the Hugos)

I suspect that the Hugos don't have this situation happen regularly because a
higher percentage of their participants are people "in the biz" and because the
sheer volume of things to choose from for the Hugos is much larger.

The mission of the ALAA is to promote excellence in the anthropomorphic arts.
It is not ridiculous to suggest that a process which has several times now
produced a ballot where only two creators have anything in the running in a
particular category is promoting much excellence.

Put another way, if there really isn't enough variety and excellence to choose
from outside of two or three creators in a given category, is that category
worth keeping? I happen to think best short fiction is worth keeping. And that
means it is worth seeing if maybe there isn't a slightly smarter way we could
be running the nomination process.

==================================
Gene Breshears
gene.breshears@me.com

Mon, 18 Mar 2013 17:41:21 -0700

Rodney Stansfield <rodso64 [at] hotmail.com>

Rodney Stansfield
From: gene.breshears@me.com
Date: Mon, 18 Mar 2013 08:46:47 -0700
To: discussion@ursamajorawards.org
Subject: Re: [UMA-discussion] Re: Our press release about the 2012 UMA voting


Put another way, if there really isn't enough variety and excellence to
choose from outside of two or three creators in a given category, is that
category worth keeping? I happen to think best short fiction is worth
keeping. And that means it is worth seeing if maybe there isn't a slightly
smarter way we could be running the nomination process.
Liiiiiiike... what?

ROR

Wed, 20 Mar 2013 08:37:24 -0700

Gene Breshears <gene.breshears [at] me.com>

Gene Breshears
Like the one I suggested earlier in the very message you are responding to:

"a rule, stated openly and upfront before nominations began, that an individual
author could have no more than (let us say) three stories in the running in a
single category"

I'm not saying the we tell voters they can only vote for three things by a
single person. Let them spend all five slots on the nomination form on their
favorite author, as some do now. But when the votes are tallied, if a single
author or artist has more than three items in a single category among the top
five, only three will go on, and let the items by other people that have
received the next-highest number of nominations advance to the ballot.



On Mar 18, 2013, at 5:41 PM, Rodney Stansfield <rodso64@hotmail.com> wrote:


From: gene.breshears@me.com
Date: Mon, 18 Mar 2013 08:46:47 -0700
To: discussion@ursamajorawards.org
Subject: Re: [UMA-discussion] Re: Our press release about the 2012 UMA
voting


Put another way, if there really isn't enough variety and excellence to
choose from outside of two or three creators in a given category, is that
category worth keeping? I happen to think best short fiction is worth
keeping. And that means it is worth seeing if maybe there isn't a slightly
smarter way we could be running the nomination process.
Liiiiiiike... what?

ROR

                                      

==================================
Gene Breshears
gene.breshears@me.com