Ursa Major Awards Logo part 1
Ursa Major Awards Logo part 2
Ursa Major Awards Logo part 3

Ursa Major scheduling at CACE (plus questions)

Tue, 09 Mar 2004 00:25:23 -0500

Jeff Novotny <j.novotny [at] sympatico.ca>

Jeff Novotny
Hello, everyone;

I tentatively have the Ursa Majors scheduled for the Hudson/Frobisher room at 7
to 8 PM on Saturday. This will immediately precede the masquerade, so a good
number of people will be stopping by early to get a seat who wouldn't otherwise
attend. This also gives time for people to grab a bite to eat before the Awards
are given out. I think it's a good time, but please let me know if you have any
thoughts on this.

The room itself is 1700 sq ft. What kind of set-up do you have in mind? We have
a projector and screen available for  your use. Will someone from the committee
be attending to present the awards, or will someone from CACE staff have to MC?
Thanks for any feedback. I look forward to more in-depth discussions about the
logistics of getting things prepared for the awards. :)

Best;
Jeff

Comment via email


Wed, 10 Mar 2004 01:13:54 -0800

Fred Patten <fredpatten [at] earthlink.net>

Fred Patten
Dear Jeff;

    This sounds okay to me.  Rod O'Riley is the one who needs to answer the
questions about the setup, since he was in charge of the Awards
presentations at ConFurence 2002 & 2003 and he knows what is needed.  We
will notify you of the five finalists in each category as soon as they are
determined, so preparations can begin for an audio-visual presentation of
the nominees at the presentations ceremony.

    I am still hoping to be able to attend C-ACE, and I do not know when I
will find out whether I can afford to or not.  Hopefully by the beginning of
April.  If I can attend, I will bring the trophies with me.  However, I feel
that I should be a co-presenter at most, and that a C-ACE Committee
representative (presumably you) as the host should also be a presenter of
the Awards.

    If I cannot attend C-ACE, is there anyone else on the Awards Committee
or in the Awards Discussion Group who will be at C-ACE and would like to
participate in the presentations?

Best wishes;

Fred



From: Jeff Novotny <j.novotny@sympatico.ca>
Reply-To: discussion@ursamajorawards.org
Date: Tue, 09 Mar 2004 00:25:23 -0500
To: discussion@ursamajorawards.org
Subject: [UMA-discussion] Ursa Major scheduling at CACE (plus questions)

Hello, everyone;

I tentatively have the Ursa Majors scheduled for the Hudson/Frobisher
room at 7 to 8 PM on Saturday. This will immediately precede the
masquerade, so a good number of people will be stopping by early to get
a seat who wouldn't otherwise attend. This also gives time for people to
grab a bite to eat before the Awards are given out. I think it's a good
time, but please let me know if you have any thoughts on this.

The room itself is 1700 sq ft. What kind of set-up do you have in mind?
We have a projector and screen available for  your use. Will someone
from the committee be attending to present the awards, or will someone
from CACE staff have to MC? Thanks for any feedback. I look forward to
more in-depth discussions about the logistics of getting things prepared
for the awards. :)

Best;
Jeff

Comment via email

Sat, 13 Mar 2004 00:16:27 -0500

Jeff Novotny <j.novotny [at] sympatico.ca>

Jeff Novotny
Fred Patten wrote:

Dear Jeff;

  This sounds okay to me.  Rod O'Riley is the one who needs to answer the
questions about the setup, since he was in charge of the Awards
presentations at ConFurence 2002 & 2003 and he knows what is needed.  We
will notify you of the five finalists in each category as soon as they are
determined, so preparations can begin for an audio-visual presentation of
the nominees at the presentations ceremony.

Just checking here ... the AV presentation will be prepared by you guys, and we
just have to run/execute it. I'm hoping I'm correct here, because I really
didn't devote too much time to preparation.

   I am still hoping to be able to attend C-ACE, and I do not know when I
will find out whether I can afford to or not.  Hopefully by the beginning of
April.  If I can attend, I will bring the trophies with me.  However, I feel
that I should be a co-presenter at most, and that a C-ACE Committee
representative (presumably you) as the host should also be a presenter of
the Awards.

Okay. That sounds good to me. Please let me know if you are able to attend, as
the UM representative gets a complementary registration.

Best;
Jeff

Sat, 13 Mar 2004 12:00:49 -0800

Fred Patten <fredpatten [at] earthlink.net>

Fred Patten
Dear Everyone;

  This is a not-quite-the-last-minute reminder that the Ursa Major
nominations close on Monday, the 15th.  If you have been waiting until the
last minute to make your nominations, now is the time to do so.

  All of the nominations so far have been made either on our online
nominations form or in personal e.mails to me.  A rough survey shows that
there are two or three favorites in most categories (many people are not
nominating more than one or two titles instead of the full five that they
are entitled to), and a lot that have only one or two nominations each,
creating a potential problem of a massive tie vote for the last finalists.
We could resolve this by setting a policy that a title must get at least
three nominations to get onto the final ballot, which might result in some
categories having only three or four nominees instead of the full five.  But
this should not be a problem if you will make as many nominations in each
category as you can instead of just a couple.

   Remember, the 2003 Recommended List is available if you want suggestions
on what is worth nominating.  We are getting several nominations that are
not on the List, which is also good in that it shows that some people are
thinking beyond just the List.

https://ursamajorawards.org/nominations.htm

Best wishes;

Fred

Sat, 13 Mar 2004 16:53:33 -0700

"Brock" <brockh [at] westriv.com>

Brock
I think we should have the full 5 nominations in each category as far as
possible.  While that might mean that some categories will have nominations
that only one or two people nominated, I feel we should give the voters as
many as we can from which to choose the winners.  We should also note for
any category that has less than 5  nominations that less than 5 works were
nominated in that category.

Any idea when the list of the nominees might be compiled and posted on the
website?

Take care, everyone,
Brock

----- Original Message -----
From: "Fred Patten" <fredpatten@earthlink.net>
To: <discussion@ursamajorawards.org>
Sent: Saturday, March 13, 2004 1:00 PM
Subject: [UMA-discussion] Awards nominations close on Monday


Dear Everyone;

  This is a not-quite-the-last-minute reminder that the Ursa Major
nominations close on Monday, the 15th.  If you have been waiting until the
last minute to make your nominations, now is the time to do so.

  All of the nominations so far have been made either on our online
nominations form or in personal e.mails to me.  A rough survey shows that
there are two or three favorites in most categories (many people are not
nominating more than one or two titles instead of the full five that they
are entitled to), and a lot that have only one or two nominations each,
creating a potential problem of a massive tie vote for the last finalists.
We could resolve this by setting a policy that a title must get at least
three nominations to get onto the final ballot, which might result in some
categories having only three or four nominees instead of the full five.
But
this should not be a problem if you will make as many nominations in each
category as you can instead of just a couple.

   Remember, the 2003 Recommended List is available if you want
suggestions
on what is worth nominating.  We are getting several nominations that are
not on the List, which is also good in that it shows that some people are
thinking beyond just the List.

https://ursamajorawards.org/nominations.htm

Best wishes;

Fred

Sun, 14 Mar 2004 13:22:23 +1100

Andrew Pam <xanni [at] glasswings.com.au>

Andrew Pam
On Sat, Mar 13, 2004 at 04:53:33PM -0700, Brock wrote:
I think we should have the full 5 nominations in each category as far as
possible.  While that might mean that some categories will have nominations
that only one or two people nominated, I feel we should give the voters as
many as we can from which to choose the winners.

I agree, but bear in mind that as Fred pointed out there may be a
dozen nominees that are all tied for fourth and fifth place with one
nomination each - then how is the decision to be made as to which ones
become finalists?

Regards,
        *** Xanni ***
--
mailto:xanni@xanadu.net                         Andrew Pam
http://www.xanadu.com.au/                       Chief Scientist, Xanadu
http://www.glasswings.com.au/                   Technology Manager, Glass Wings
http://www.sericyb.com.au/                      Manager, Serious Cybernetics

Sun, 14 Mar 2004 03:59:23 -0700

"Brock" <brockh [at] westriv.com>

Brock
----- Original Message -----
From: "Andrew Pam" <xanni@glasswings.com.au>
To: <discussion@ursamajorawards.org>
Sent: Saturday, March 13, 2004 7:22 PM
Subject: Re: [UMA-discussion] Awards nominations close on Monday


On Sat, Mar 13, 2004 at 04:53:33PM -0700, Brock wrote:
I think we should have the full 5 nominations in each category as far as
possible.  While that might mean that some categories will have
nominations
that only one or two people nominated, I feel we should give the voters
as
many as we can from which to choose the winners.

I agree, but bear in mind that as Fred pointed out there may be a
dozen nominees that are all tied for fourth and fifth place with one
nomination each - then how is the decision to be made as to which ones
become finalists?

Regards,
*** Xanni ***
mailto:xanni@xanadu.net                         Andrew Pam
http://www.xanadu.com.au/                       Chief Scientist, Xanadu
http://www.glasswings.com.au/                   Technology Manager, Glass
Wings
http://www.sericyb.com.au/                      Manager, Serious
Cybernetics


In that case we might have to go with fewer than 5 or randomly select which
ones fill out a particular category.  In the former case, we should explain
to the fans why there are fewer than 5 in a particular category.

Take care,
Brock