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Use of LiveJournal vs. mailing list for discussions

Sun, 5 Apr 2009 19:08:53 -0400

"Laurence Parry" <greenreaper [at] hotmail.com>

Laurence Parry
I just thought I'd mention my strong support of the new LiveJournal community:
http://community.livejournal.com/ursamajorawards/
I have posted my own thoughts there and I'll encourage others to do the same.

Mailing lists with web archive are a reasonable solution for a small group that
is relatively dedicated to the cause. They don't scale that well, though (in
email or on the web), and - like newsgroups - they are not popular among a
newer breed of fan who want to read *and* write; not in a separate client, but
directly on a website. These are the same people you seem to want to reach out
to.

Many younger people view email as excessively formal, eschewing it for twitter
posts, IM, SMS and other immediate means of interaction. If contributing to the
discussion is restricted to those who bother to come to the UMA website, find
the discussion area and sign up, confirm via email, then write *another* email,
then many won't. It's just too much of a hassle.

If you want widespread involvement with the community, I suggest removing
barriers; set the LiveJournal community to open membership, promote it in a few
relevant groups, and let it go from there, posting announcements now and again.
A large proportion of furs already have LiveJournal accounts, or other site
accounts supporting OpenID, so the need to signup is converted to a simple
click on "join community".

Over time you can build up several hundred members just through a link on your
website and from people reading and joining their friend's communities. Those
joining the group can read it on their friends page (e.g.
http://greenreaper.livejournal.com/friends/ ) and are likely to comment on
posts or follow links that interest them.

Having a wider audience will not help with implementing changes indicated by
the discussion - that's up to the awards committee. However, it may provide a
pool of people willing to volunteer, if you ask for their help.

--
Laurence "GreenReaper" Parry
http://greenreaper.co.uk/ - http://wikifur.com/
"Eternity lies ahead of us, and behind. Have you drunk your fill?"

Comment via email


Wed, 8 Apr 2009 05:14:53 -0500

"M. Mitchell Marmel" <marmelmm [at] comcast.net>

M. Mitchell Marmel
http://www.katbox.net/laslindas/

Not so much the eyecandy, but take a squint at the numbers on the
poll.  It shows four THOUSAND plus votes cast for one side of the
poll or the other.

So, how do we build the Ursas to that level?

-MMM-

Comment via email

Wed, 8 Apr 2009 09:54:55 -0400

"Laurence Parry" <greenreaper [at] hotmail.com>

Laurence Parry
http://www.katbox.net/laslindas/

Not so much the eyecandy, but take a squint at the numbers on the
poll.  It shows four THOUSAND plus votes cast for one side of the
poll or the other.

So, how do we build the Ursas to that level?

Judging by the cast page, by featuring big-breasted cowgirls.

How do other award sites do it? Well, to be honest, most of them have been
going for a long time, are in a widely popular industry, and have highly
interested parties which funnel traffic to them. But it's partly by maintaining
their relevance throughout the year, and offering readers something to come
back to both before and after the event.

What would get visitors to spend more time on the site? Look at oscars.com - it
features videos about the event, clips from the nominees and past award
winners, along with details of/features from the works. The UMA has a bunch of
links. Don't get me wrong; those links should be there, but it'd be cool if
there were a bit more content as well.

Think about all the things you could say. Were they nominated last year, or in
previous years? Is there something that stands out about the creator(s)? What
is the most interesting or unique fact about the work? You can see how you'd
start showing up a lot higher on Google for those terms if you had more than a
link.

This stuff takes time to write, of course. You're welcome to copy portions from
WikiFur if you think it would help. For featured articles and comics we have
precreated frontpage snippets in our archives that would be perfect; for others
the lede's a good start. The license requires that you mention the five most
recent authors (available for each article on its history tab), or link back if
you prefer (use the address en.wikifur.com rather than furry.wikia.com, as it
is guaranteed to remain valid).

Basically, there's not much reason to come to the awards site, and people who
aren't there won't nominate or vote. Adding more content is not a complete
solution - you still have to get people to care enough, and streamline the
process - but it couldn't hurt.

--
Laurence "GreenReaper" Parry
http://greenreaper.co.uk/ - http://wikifur.com/
"Eternity lies ahead of us, and behind. Have you drunk your fill?"

Wed, 8 Apr 2009 18:22:12 -0700

Rodney Stansfield <rodso64 [at] hotmail.com>

Rodney Stansfield
All around, I'd say I agree.  How can I help? ^^

ROR


From: greenreaper@hotmail.com
To: discussion@ursamajorawards.org
Date: Wed, 8 Apr 2009 09:54:55 -0400
Subject: Re: [UMA-discussion] Seen in passing...

http://www.katbox.net/laslindas/

Not so much the eyecandy, but take a squint at the numbers on the
poll.  It shows four THOUSAND plus votes cast for one side of the
poll or the other.

So, how do we build the Ursas to that level?

Judging by the cast page, by featuring big-breasted cowgirls.

How do other award sites do it? Well, to be honest, most of them have been
going for a long time, are in a widely popular industry, and have highly
interested parties which funnel traffic to them. But it's partly by
maintaining their relevance throughout the year, and offering readers
something to come back to both before and after the event.

What would get visitors to spend more time on the site? Look at oscars.com -
it features videos about the event, clips from the nominees and past award
winners, along with details of/features from the works. The UMA has a bunch
of links. Don't get me wrong; those links should be there, but it'd be cool
if there were a bit more content as well.

Think about all the things you could say. Were they nominated last year, or
in previous years? Is there something that stands out about the creator(s)?
What is the most interesting or unique fact about the work? You can see how
you'd start showing up a lot higher on Google for those terms if you had
more than a link.

This stuff takes time to write, of course. You're welcome to copy portions
from WikiFur if you think it would help. For featured articles and comics we
have precreated frontpage snippets in our archives that would be perfect;
for others the lede's a good start. The license requires that you mention
the five most recent authors (available for each article on its history
tab), or link back if you prefer (use the address en.wikifur.com rather than
furry.wikia.com, as it is guaranteed to remain valid).

Basically, there's not much reason to come to the awards site, and people
who aren't there won't nominate or vote. Adding more content is not a
complete solution - you still have to get people to care enough, and
streamline the process - but it couldn't hurt.

--
Laurence "GreenReaper" Parry
http://greenreaper.co.uk/ - http://wikifur.com/
"Eternity lies ahead of us, and behind. Have you drunk your fill?"

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